-
Betaal ik een opslag als ik per kwartaal of maand betaal?
In de regel is het zo wanneer u per jaar betaald de premie het laagst is. Dat wil niet zeggen maandpremie heel veel duurder is. Dit ook weer afhankelijk van het product en de premie. Wij zullen u hierover per product informeren.
Lees verder
-
Geldt er een periode van eigen risico?
U kunt kiezen of u een periode van eigen risico wilt. Deze periode begint op de eerste dag dat u de ziekmelding kenbaar maakt bij de verzekeraar. U kunt meestal zelf kiezen hoe lang deze periode is.
Lees verder
-
Hoe berekent de verzekeraar de premie?
De verzekeraar kijkt naar leeftijd, beroep, werkzaamheden en de gekozen dekking.
Lees verder
-
Hoe lang duurt de vergoeding?
Indien er sprake is van ziekte of een ongeval krijgt u een vergoeding zo lang u uw beroep niet kan uitoefenen tot maximaal de gekozen uitkeringsduur. U heeft de mogelijkheid om te kiezen voor een uitkeringsduur van 5 jaar, 10 jaar of tot de gekozen eindleeftijd.
Lees verder
-
Hoe lang duurt de verzekering?
Bij het aangaan van de verzekering bepaald u de gewenste contractduur.
Lees verder
-
Hoe snel kan ik verzekerd zijn?
Afhankelijk van het product kan het heel snel gaan. Hier op onze website kunt u per direct uw autoverzekering of zorgverzekering afsluiten. Bekijkt u de module hier op de website autoverzekering en zorgverzekering en het wijst vanzelf. U krijgt dan ook voorlopige dekking in uw mail en u kunt direct autorijden. Wanneer u belt kunnen […]
Lees verder
-
Ik wil een nieuwe of bestaande auto verzekeren
Let op voor bestaande relaties: Heeft u een nieuwe auto gekocht en zijn wij niet bereikbaar omdat het bijvoorbeeld weekend is (zaterdag 18:00 uur bijvoorbeeld) dan kunt u een mailtje sturen naar [email protected] vermeldt daarin het nieuwe kenteken en de meldcode en de gewenste dekking. Wij zullen dan uw lopende verzekeringen binnen 4 dagen omzetten […]
Lees verder
-
Kan de verzekeraar mijn verzekering ook beëindigen?
De verzekeraar kan uw verzekering niet beëindigen, behalve als u fraude pleegt of als u de verzekeraar de verkeerde informatie geeft. Of als u de premie niet of niet op tijd betaalt. Er zijn ook andere situaties waarin de verzekering kan stoppen. Bijvoorbeeld als uw bedrijf samengaat met een ander bedrijf, als iemand anders uw […]
Lees verder
-
Krijg ik een medische keuring?
Er bestaat een mogelijkheid, afhankelijk van welke dekking u kiest, dat u vooraf medisch gekeurd moet worden. Bij het aanvragen van een arbeidsongeschiktheidsverzekering (m.u.v. ongevallen) krijgt u via Meditel een elektronische vragenlijst met betrekking tot uw gezondheid. Mocht uit uw antwoorden blijken dat verder medisch onderzoek noodzakelijk is, dan is het mogelijk dat u wordt […]
Lees verder
-
Voor wie is deze verzekering?
De verzekering geldt voor zelfstandig ondernemers die niet in loondienst zijn.
Lees verder
-
Wanneer kan ik de verzekering (tussendoor) stoppen?
Na afloop van de gewenste contractduur is de verzekering dagelijks opzegbaar met een opzegtermijn van een maand.
Lees verder
-
Wat doet de verzekeraar met de premie?
Aansprakelijkheidsverzekering De verzekeraar gebruikt de premie: voor het vergoeden van schade waarvoor u aansprakelijk bent; voor het inschakelen van een expert om de schade te beoordelen als dat nodig is; om u te vertegenwoordigen in een rechtszaak als dit nodig is. Gelukkig komt het vaak niet tot een rechtszaak. voor kosten die u heeft moeten […]
Lees verder
-
Wat gebeurt er met mijn aanvraag nadat ik die bij jullie heb ingediend?
Wanneer wij met u de aanvraag hebben doorgenomen wordt deze verwerkt aan de maatschappij of bank. Na beoordeling nemen wij contact met u op en maken wij een (vervolg) afspraak. Wanneer u online een aanvraag indient op onze website bijvoorbeeld voor uw autoverzekering dan kunt u het traject gewoon zelf volgen. Uiteraard worden wij op […]
Lees verder
-
Wat houdt indexering van het verzekerd bedrag in?
Indexering wil zeggen het verzekerd bedrag meestijgt naar mate de tijd verstrekt. Stel u bent verzekerd voor € 50.000 voor uw inboedelverzekering. U kiest voor indexering aan de hand van het CBS. Dit voorkomt wanneer u straks 30 jaar verder bent en uw inboedel inmiddels € 90.000 geworden is. U niet onderverzekerd bent en uw […]
Lees verder
-
Wat is de eindleeftijd?
De eindleeftijd kan zijn de datum wanneer u met pensioen gaat of wanneer uw dekking bij arbeidsongeschiktheid verloopt. Vaak is de eindleeftijd de datum wanneer een verzekering of spaarsaldo stopt of tot uitkering komt. U kunt ons altijd benaderen voor verdere uitleg, wij denken graag met u mee.
Lees verder
-
Wat is een eigen risicotermijn?
Een eigenrisico termijn wil zeggen; de periode voordat de verzekeraar gaat uitkeren of moet gaan uitkeren. Stel u bent ondernemer en u heeft een AOV (arbeidsongeschiktheidsverzekering). U kiest voor 14 dagen eigen risico. Dat betekend deze dagen uzelf moet kunnen onderhouden financieel gezien wanneer u arbeidsongeschikt wordt. Het eigen risico is dus de termijn die […]
Lees verder
-
Wat moet ik allemaal meesturen met een aanvraag?
Afhankelijk van het product zullen wij u informeren per mail, telefoon of in de aanvraagmodule op de website (auto en zorgverzekering) wat wij of de verzekeringsmaatschappij/bank nodig hebben.
Lees verder
-
Wat te doen bij boventalligheid of ontslag?
De meeste van onze relaties hebben een (ARAG of DAS) rechtsbijstand verzekering. De Arag en Das zijn rechtsbijstand specialisten en kundig in hun expertise. Bij ontslag is het prettig om juridisch bijgestaan te worden. Beter dan iedere maand een kleine premie dan eenmalige een enorm bedrag of uurloon aan dure advocaatkosten. In de afgelopen crisis […]
Lees verder
-
Wat zijn de verplichtingen van de verzekeraar?
Aansprakelijkheidsverzekering De verzekeraar handelt schade af Nadat u schade heeft gemeld, regelt de verzekeraar zo snel mogelijk de afwikkeling hiervan. Dat doet hij met de persoon bij wie u schade heeft veroorzaakt, het is daarbij belangrijk dat; 1: de verzekeraar de toedracht en de omvang van de schade goed kan beoordelen. Daarvoor kan hij een […]
Lees verder
-
Wat zijn mijn verplichtingen?
Aansprakelijkheidsverzekering U geeft de verzekeraar volledige en juiste informatie als u de verzekering afsluit. Zo kan de verzekeraar precies het risico inschatten en de premie vaststellen. Wanneer u niet eerlijk of volledig bent bij het afsluiten of tijdens de looptijd van de verzekering, dan kan dit betekenen dat de verzekeraar niet uitkeert bij schade. Het […]
Lees verder
-
Welk bedrag mag ik verzekeren?
Afhankelijk van welke product bent u grotendeels vrij te kiezen voor een verzekerd bedrag. Hoe hoger het verzekerd bedrag des te hoger de premie die u moet gaan betalen. Bij hogere bedragen van boven 159.000 bij overlijdensrisicoverzekering kan medisch onderzoek nodig zijn in de vorm van een keuring of nog specifieker onderzoek. Dit de verzekeraar […]
Lees verder
-
Welke factoren bepalen de hoogte van de premie?
Aansprakelijkheidsverzekering Een aantal dingen is belangrijk als de verzekeraar de premie bepaalt. De verzekeraar kijkt onder andere naar: de situatie van u en uw gezin; de gekozen verzekerde bedragen; het eigen risico. Rechtsbijstandverzekering Een aantal dingen is belangrijk als de verzekeraar de premie bepaalt. De verzekeraar kijkt onder andere naar: welke soort juridische problemen u […]
Lees verder
-
Welke kosten vergoeden verzekeraars en hoeveel vergoeding krijg ik?
Activiteiten en behandelingen waardoor u weer aan het werk kan en waardoor u uw eigen werk kan blijven doen worden vergoed. Hoeveel vergoeding u krijgt hangt af van de situatie: U krijgt een hogere vergoeding als de verzekeraar minder uitkeringen hoeft te betalen
Lees verder
-
Welke risico’s zijn verzekerd?
Dit is afhankelijk van de gekozen dekking en variant. Als u door ziekte of een ongeval niet kunt werken, wordt er een uitkering verleend.
Lees verder
-
Wordt de vergoeding tussendoor hoger of lager?
U krijgt een vergoeding voor een percentage (tussen 25% en 100%) van het verzekerde bedrag. Afhankelijk of u een indexering op het uitkeringsbedrag heeft gekozen kan deze vergoeding stijgen tot maximaal € 125.000,-.
Lees verder